Jednou z hlavnÃch vÄ›cÃ, které potÅ™ebuje firma k dosaženà zisku, je udrženà si zákaznÃků. K tomu použÃvá nejrůznÄ›jÅ¡Ãch prostÅ™edků. K nim patřà samozÅ™ejmÄ› reklama, ale i jiné.
JednÃm z nich je snaha vzbudit v zákaznÃkovi pocit exkluzivity tÃm, že nakupuje výrobky dané znaÄky. Že je lepÅ¡Ã, než ti, kteřà kupujà u konkurence. K tomu se použÃvajà nejrůznÄ›jÅ¡Ã akce a exkluzivnà dárky. SouÄástà této kampanÄ› vÅ¡ak bývá i logo firmy.
Na to se každý podnikatel zaměřuje, neboÅ¥ zná dobÅ™e jeho důležitost. JeÅ¡tÄ› lépe než název si jej totiž spojÃme s konkrétnà firmou a v regále obchodu jej snadno uvidÃme. Dále je zde fakt, že jej můžeme použÃt k pÅ™edávánà podvÄ›domých zpráv zákaznÃků, což se také Äasto dÄ›je.
JednÃm z pÅ™Ãkladů může být, když si firma udÄ›lá logo v zelené barvÄ›. Ta je obvykle asociována s pÅ™Ãrodou, potažmo ekologiÃ. PotenciálnÃm zákaznÃkům se tak podvÄ›domÄ› podsouvá, že dané výrobky jsou vyrábÄ›ny ekologicky, i když to nemusà být pravda.
Pokud jde o to, jaké logo zvolit, záležà na mnoha faktorech. TÃm nejhlavnÄ›jÅ¡Ãm je asi typ produktů, které budeme vyrábÄ›t. Pokud se napÅ™Ãklad specializujeme na pneumatiky Äi automobily, pak asi nebude nejvhodnÄ›jÅ¡Ã dát si do znaku zelený strom. Zde je vÅ¡ak také si uvÄ›domit, že ÄÃm Å¡irÅ¡Ã je náš sortiment výrobků, tÃm obecnÄ›jÅ¡Ã by mÄ›lo logo být. S tÃmto se potýkajà pÅ™edevÅ¡Ãm potravinářské firmy.
Nenà tedy divu, že mnoho z nich si dává jako logo název své firmy, pouze nÄ›jakým způsobem stylizovaný tak, aby co nejvÃce vynikl. Je to popravdÄ› asi nejjednoduÅ¡Å¡Ã a nejbezpeÄnÄ›jÅ¡Ã Å™eÅ¡enÃ. Máte tak totiž jistotu, že když zaÄnete vyrábÄ›t nÄ›co jiného, nebudete mÃt se svým logem problém, pokud nebude s novým výrobkem kompatibilnÃ.
Jak je tedy vidÄ›t, je v designu loga mnohem vÃc, než by se na prvnà pohled mohlo zdát. Nenà tedy divu, že firmy Äasto platà profesionálům, aby pro nÄ› navrhli to pravé. PÅ™eci jen na tom může záviset budoucnost dané firmy.